Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
    Pedros, czyli co - podpinac go jeszcze przez najblizszy czas pod opti? Na poniedzialek jestem umowiony na robote tego altka, wiec po robocie jak bedzie lepiej to i aku bedzie dostawal lepszy prad, tylko sie zastanawiam teraz co z nim robic. Czy ewentualnie podlaczac mu jeszcze te kilka dni opti na noc, czy wyjac z auta calkiem aku i tak go naladowac (wolalbym uniknac wyciagania)?

    Laduj bez dopinania im więcej tym lepiej opti wyciągnie pojemności. Najlepiej jednak opti regeneruje poza autem ale w aucie tez daje radę o to znacznie lepiej niż CTEK (mam obie i sobie porównuje )

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Jestem ciekaw jak oni sprawdzą czy alternator dobry, z którego roku to auto?

    Zostaw komentarz:


  • naver
    odpowiedział(a)
    Ogolnie chodzilo mi o niechec odpinania aku, bo mam alarm i zewnetrznie zasilana syrene, a z reguly w domu jestem dosc pozno i nie chce, zeby darl jape
    Dzieki Sebastian_M26 za info co do regulatora - jesli bedzie do wymiany to powiem znajomemu, zeby wczesniej powiedzial co ma dostepne w ofercie.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Po co wyciągać wystarczy kleme zdjąć, przy alternatorze zwróć uwagę na wkładamy regulator żeby przypadkiem nie był firmy AS tylko od producenta alternatora bo wszędzie te gówno z AS wkładają.
    Czy ten alt jest uszkodzony czy tylko pójdzie kasa a będzie jeszcze gorzej
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • naver
    odpowiedział(a)
    Pedros, czyli co - podpinac go jeszcze przez najblizszy czas pod opti? Na poniedzialek jestem umowiony na robote tego altka, wiec po robocie jak bedzie lepiej to i aku bedzie dostawal lepszy prad, tylko sie zastanawiam teraz co z nim robic. Czy ewentualnie podlaczac mu jeszcze te kilka dni opti na noc, czy wyjac z auta calkiem aku i tak go naladowac (wolalbym uniknac wyciagania)?

    Zostaw komentarz:


  • Marcin..1985
    odpowiedział(a)
    Ma ktoś wiedzę, gdzie jest data produkcji w aku Moll? A może jest zakodowana w nr. seryjnym . pozdrawiam Marcin

    Zostaw komentarz:


  • Marcin..1985
    odpowiedział(a)
    Znalazłem Moll 95Ah 850A AGM kod producenta 81095. Identyczne wym. jak fabryczny. Ponadto montaż klemy dodatniej z zespołem bezpieczników będzie bezproblemowy. Voltomierz w gnieździe zapalniczki pokazuje napięcie ładowania od 13,8V do max 14,4V. Akumulator jest zamontowany pod fotelem kierowcy, nie będzie problemów z wysoką temp. pozdrawiam Marcin

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zap agm ma zakaz podawania wiecej jak 14,4V

    Zostaw komentarz:


  • Marcin..1985
    odpowiedział(a)
    Ok. Pytanie czy dobiorę Optimę o wym.190x350x175 i o podobnych parametrach. AGM? nie mam możliwości zmiany napięcia ładowania. Pozdrawiam Marcin

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Jak kasa nie gra roli to Optima AGM.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Varta, Yuasa seria 9000, Banner a Moll to już wogole top. i zobacz czy większego nie mógłbyś wstawić albo oddzielnego do Webasto. Oczywisci mowa otypowym AGM

    Zostaw komentarz:


  • mirus1967
    odpowiedział(a)
    Dzisiaj moja bryka dostala nowy aku westa forse 12V 60ah,orginalny warta po 7 latach powiedział papa.Zobaczymy ile wytrzyma Westa.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin..1985
    odpowiedział(a)
    Witam, potrzeba porada odnośnie kupna akumulatora do Renault Master 2,3 dci 2013r. bez systemu start- stop. Dzisiaj rano po całonocnej pracy ogrzewania postojowego auto odpaliło dzięki uprzejmości kolegi. Co dziwne ogrzewanie nie wyłączyło się ( zabezpieczenie przed nadmiernym spadkiem napięcia ), voltomierz pokazywał 12.4V. Fabryczny akumulator to Varta 95Ah 850A.
    Potrzebny dobry, niezawodny akumulator który nie sprawi psikusa na drugim końcu Polski. Cena nie jest problemem. Pozdrawiam Marcin.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez naver Zobacz wpis

    AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.

    Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v

    Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.

    Rok w aucie a może wcześniej 5 lat na półce.
    Alternator powinien startować z 14,5 lub wyższym napięciem. Zasiarczony lub z opadem masy akumulator ma tak że po naładowaniu spada szybko napięcie. Naładuj i oddaj na reklamację.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez naver Zobacz wpis

    AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.

    Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v

    Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.
    Ty nie widzisz prądu alternatora ale wyprostowane napięcie za regulatorem. Głowa do góry może to tylko jednak regulator (pomimo korekty temperatur owej to zbyt napięcie a co za tym idzie i prąd żeby akumulator naladowac w odpowiedni sposób)
    kilka seansów z optimate go podniesie ale chodzi o wyeliminowanie przyczyny.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Czy obecne AGM zostały przystosowane do pracy w wysokiej temperaturze pod maska? Czy to był mit?
    Agm nie powinien bywać permanentnie w wysokiej temperaturze ale gabaryty 70Ah AGMA oraz osłona plastikowa plus osłona flizelinowa (można sobie zmodzic na wersję Alu Castorama style) nie pozwalają nagrać gada dowiecie niż 35 stopni latem podczas nawet długiej jazdy. Standardowo są one montowane w Vagach i jak wyłączyć by SS to trzymają długo.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Czy obecne AGM zostały przystosowane do pracy w wysokiej temperaturze pod maska? Czy to był mit?

    Zostaw komentarz:


  • naver
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Ile lat od daty produkcji ma i co się dzieje
    AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.

    Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v

    Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jak masz inny prostownik to spróbuj zacząć ładować innym (jak tradycyjny to tak zrób żeby iskry nie latały ) poczynać ze 3 minuty i błyskawicznie zamień na ten nowy - powinien ruszyć.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Odpinałeś klemę podczas próby ładowania?
    nie jestem taki skory do tego, bo zgubiłem/zapomniałem kod do radia ale w końcu będę musiał to zrobić ...

    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    masz jeden akumulator w układzie ?
    tak

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

    jest to jakiś trop ... też o tym myślałem, tym bardziej, że ostatnio zauważyłem, jak lekko przygasają mi światła przy schodzeniu z obrotów ... latem sprawdzałem wszystkie "masy" i było ok ...
    Odpinałeś klemę podczas próby ładowania?
    masz jeden akumulator w układzie ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jesteś pewien ?
    dlaczego np Optimate wie ze ma podać 22v jeśli aku jest poza autem a jak w aucie to max 16v żeby nie zjarac układu?

    ta mądrość jest zakodowana w chipie którego stosują wszyscy od seny, lidla a nawet całej reszty drogich ctekow i Optimate.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    To nie sprawdza rezystancji tylko napięcia, wyczyść i zabezpiecz klemy. Voltomierz to podstawa.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Rezystancja układu aku plus samochód jest nie teges.
    jest to jakiś trop ... też o tym myślałem, tym bardziej, że ostatnio zauważyłem, jak lekko przygasają mi światła przy schodzeniu z obrotów ... latem sprawdzałem wszystkie "masy" i było ok ...

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Ładowarka poszła do kumpla i z powodzeniem naładowała akumulatory w 2 autach (kwasiaki) - przetestowała co trzeba, prawidłowo zmierzyła napięcie, naładowała i podtrzymywała, czyli jest sprawna. Ładowanie przebiegało bez odpinania akumulatora, metodą "na zaciski aku", a ja dalej zachodzę w głowę - "o co kaman" ? nie pozostaje mi nic innego, jak pojechać do elektryka i skorzystać z testera.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...